Sunday, 1 September 2013

Amina Sboui anarşist olduğunu açıklamış



İngilizce orijinali şu adreste. Amina'nın sesi duyulsun.


---

Neden Femen'den ayrılmak istedin?
Femen hareketinin para kaynağının nerden geldiğini anlayamamıştım. Inna'ya birçok kez sordum ama net bir cevap alamadım. Parasının nerden geldiğini anlayamadığım bir örgütün bir parçası olmak istemiyorum. Ya para İsrail'den geliyorsa? Bunu bilmek istiyorum (hahaha, kadıncağızı onlar parayı İsrail'den alıyor diye diye sindirmişler. evet canım, amerika ve israil islami yasalarla yönetilen devletlerin sekülerleşmesini istiyordu zaten tam da, di mi? bu yüzden de rusya'daki salak bir feminist örgütü görevlendirdiler. hahaha!). Ayrıca adımın islamofobik bir örgütle anılmasını istemiyorum”. Femen üyelerinin Fransa'daki Tunus konsolosluğunun önünde “amina ekber” ve “femen ekber” diye bağırmalarını, Paristeki bir caminin önünde siyah tevhid bayrağını yakmalarını hoş bulmadım. Bu birçok Müslümanı ve yakınımı rencide etti. Herkesin dinine saygı duymak lazım! (islamcıları rahatsız etmeyecek meme ay pardon anarşi mi var? beş vakit kulağına allahüekber diye bağırılırken, dinsizler her türlü taciz ve dayatmayla rahatsız edilirken iyi ama. herkesin dinsizliğine saygı duymak lazım!)

Ama bu eylemler sen hapisteyken sana destek olmak için yapılmıştı. Neden sana öyle gelmiyor?
Destekleri için onlara teşekkür ediyorum. Özellikle benim gibi hapse giren Josephine, Marguerite ve Pauline’e. İyi şeyler de yaptılar ama bütün yaptıkları iyi olmadı. Bazı eylemleri yapmadan önce avukatıma bilgi vermeleri gerekiyordu, vermemeleri davamı daha da zorlaştırdı. Eylemler yüzünden hapisteyken "suç teşkil eden komplo kurma" diye yeni bir suçla daha itham edildim.

Femen’e hareketten ayrılacağını söyledin mi?
Hayır. Onlar bundan pek hoşlanmayacak ama bu işler böyle...

Femen’den ayrılmaya karar verdin ama 4 gün önce üstsüz bir fotoğraf daha yayınladın…
Evet, üstümde anarşist sembolü ÇEMBER A boyalı olarak üstsüz bir fotoğraf yayınladım. Bu farklı. (çember A'yı ibn-i sina bulduğu için hiç kolonyalist filan da değil, hem örgütlü ve sistemli islamcıları da pek korkutmuyor.)

"Feminism Attack" anarşizm ve feminizmi savunan bir hareket. Bu harekete katılmayı düşünüyor musun?
Doğruyu söylemek gerekirse henüz bu gruba katılmadım. Hala düşünüyorum. Ama Ennahdha partisiyle ya da Rached Ghannouchi gibi kişilerle sorunum yok. Bütün sistemi sevmiyorum. Yarın muhalefet partisi başa geçse yine aynı şey olacak. Tarih de bunu kanıtlıyor, Bardo müzesinde bunu görebilirsiniz. Benim sorunum mini etek giymek istemem değil. İstesem giyerdim. Ben kadınların isterlerse cumhurbaşkanı olabilmesini istiyorum. Kırsal bölgelerdeki kadınların acıları dinsin istiyorum. (İslamcı kadın cumhurbaşkanının feminizmi de kadını öncelikle eş, ana, bacı olarak görmeyecek mi? inanmayanları toplumun dışına itmeyecek mi? Kötü kadın imajı yaratmayacak mı?)

İstediğin anarşiyi nasıl tanımlıyorsun?
Anarşizm çoğunun düşündüğü gibi düzensizlik, şiddet anlamına gelmiyor. Anarşizm her şeyi yıkmak istediğimiz anlamına gelmiyor. Sadece yanlış olan sistemi yıkmak istiyoruz. Polis birini vurduğunda onları bir kitap vererek ödüllendirmem. Bazen şiddet şarttır.

Feminist Attack grubunun bir parçası olarak da faaliyetlerde bulunmayı düşünüyor musun?
Bazı fikirlerimiz var. Hala ne yapılması gerektiğini düşünüyoruz. Zamanı geldiğinde niyetlerimizi belirteceğiz.

Hapiste geçirdiğin iki buçuk aylık süreye geri dönelim. Nasıl geçti?
Yedi yıl hapiste kalacağımı sanmıştım. Kendi evrenimi yaratmaya çalıştım. Yatılı okulda büyüdüm, o yüzden arada bir fark varmış gibi gelmedi. Tek sorunum kitap okumama izin vermemeleriydi. İkinci günümde istediğim dört kitabın listesini yaptım. Hapisten çıktığımda hala kitaplar elime ulaşmamıştı. 

No comments:

Post a Comment